SET KOLESTEROL YANG CEPAT TURUNKAN KOLESTEROL


Perkataan kolestrol sememangnya tidak asing lagi. Di mana-mana saja pasti ada yang menyebut mengenai kolestrol. Di radio dan televisyen  juga tidak ketinggalan juga. Banyak iklan yang mempromosikan produk untuk kolestrol.

Untuk pengetahuan semua, 1 daripada 2 rakyat Malaysia adalah pengidap kolestrol tinggi. Ini bermaksud kita juga berisiko mengidap kolesterol tinggi juga.

Mari kita kenal sedikit apa itu kolesterol?

Kolestrol ada dua jenis.
--------------------------------------

Kolesterol HDL adalah kolesterol yang bekerja untuk hasilkan hormon dan menghasilkan vitamin D. Dikenali sebagai kolestrol baik.

Tetapi kolesterol LDL pula akan bekerja untuk block salur darah sedikit demi sedikit sehingga menyebabkan salur darah pecah atau tersumbat. Di kenali sebagai kolesterol jahat.


Kolesterol kalau tak di jaga dengan baik boleh menyebabkan serangan jantung dan stroke. Sangat berbahaya sebenarnya.

Ada 5 tips yang boleh di amalkan untuk mengurangkan kolesterol.

1- Bersenam. 
Lakukan senaman setiap hari selama 30 minit. Berjalan santai selama 45 minit juga boleh di panggil bersenam. Lemak bukan saja berada di dalam darah, tapi turut berada di luar organ. Jadi bersenam dapat membantu mengurangkan lemak.

2- Banyakkan makan serat.
Makanan yang tinggi serat banyak terdapat pada kekacang, gandum, oat, barli dan beras perang. Kurangkan pengambilan nasi putih, roti putih dan mee.

3- Banyakkan makan ikan.
Ikan kaya dengan omega 3. Ianya membantu menurunkan kolesterol LDL. Ikan seperti salmon dan tuna mengandungi tinggi omega 3. Sebaiknya ia di masak dengan cara stim, panggang dan rebus.

4- Cara penyediaan makanan yang betul.
Kurangkan pengambilan makanan berminyak, bersantan, berlemak, masin, tinggi gula dan makanan proses. Sebaiknya makanan di masak secara memanggang, mengukus dan merebus.

5- Amalkan suplemen.
Ambil suplemen seperti Garlic, Omega Guard dan Vivix.

Garlic Complex – Garlic merendahkan kadar kolesterol dan tekanan darah

Omega Guard – EPA dan DHA menurunkan kadar kolesterol ‘jahat’ LDL.

Vivix - Mengandungi antioksidan yang tinggi dan mengandungan polyphenol yang tinggi untuk menaikkan HDL. Vivix jugakan merupakan anti radang.


5 tips tersebut adalah jawapan bagi mempercepatkan penurunan kolestrol dalam darah. Cepat bertindak untuk kebaikkan jantung dan diri anda.

Hubungi An untuk dapatkan suplemen terbaik.

Shalehan

019-4175768


No comments

Terima kasih view blog saya, saya reply mesej Tuan/Puan secepat yang boleh, T.kasih

PENGEDAR SAH SHAKLEE TASEK GELUGOR AN 0194175768. Powered by Blogger.